självkänsla nu!, du äger! och fan och hans moster!

Ja precis som överskriften.
Vi hade temadag på jobbet i fredags, jag skulle hålla reda på eleverna under självkänsla-föreläsningen, dessutom under två pass. Jag som formligen AVSKYR Mia Törnblom åkte alltså på det här =/ Nu var det (tack och lov!) inte Mia som hade föreläsningen. Jag tror inte på det där. Jag tror det skadar mer än gör nytta. Det ska vara så himla enkelt att stå framför spegeln och säga något positivt. Ärligt talat, 5.20 på morgonen, vem i helvete kan säga det då? Man är totalt likblek och varendra röd liten plutt lyser som ett trafikljus!
Hur som haver så har jag ändå funderat under helgen på detta. och nej, jag är inte övertygad, inte ens lite i lilltån att det funkar.
Jag anser, för att må bra, så ska man:
Gör saker man tycker är roliga (det där tråkiga springer inte ifrån en (läs disk eller andra måste). När man sen har peppat upp sig så ställ dig och diska, till riktigt bra musik, givetvis frivillig sådan!
Tillåt dig har pissedagar då du faktiskt tycker synd om dig och att du är fulast i världen, jag menar det finns de som trots allt är fulare.
Lyssna på musik, lyssna på tystnaden när du kommer hem efter en dag på jobbet.
ut och gå om du mår bra av det, mår du bra av att hänga i soffan- gör det då. Tvinga dig inte till sådant man bör göra.
Om man hade svårt att säga något positivt till sin spegelbild så skulle man ljuga i början. Men när började man tro på egna lögner? Då är man definitivt mytoman och borde snarare ta itu med det.
Jag är inte bitter, jag är jäkligt glad över att jag, någongång, ska skriva en bok som heter "och fan och hans moster!" som motargument till alla självkänslocoacher.
So long!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmm, vad ska man säga...jo, eftersom jag har testat en del, så kan jag väl säga att det handlar om hjärntvätt...lite grann. Det är ALLTID lättare att tänka en negativ tanke än en positiv:) Man mår bättre av att tänka positivt, men jag håller med dig, hur lätt är det tidig morgon:) Ha det gott!!

2011-12-12 @ 17:49:23
Postat av: Linda

Du är ju för skön! Håller med dej till fullo...tanken hos Mia Törnblom o co är säkert god, men vet i tusan om det funkar i verkligheten... Din bok kommer sälja slut på nolltid! ;) Pöss min fina vän!

2011-12-12 @ 18:24:23
URL: http://nidla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0