4:e advent

Hur knasigt är det inte när fjärde advent är nästan en hel vecka innan julafton?
Om en vecka är julafton över och det är juldagen, dagen då jag får träffa mitt ♥ efter alldeles för lång tid emellan! Men nu är det ju bara en vecka kvar! Hoppas det går fort! Det gör den nog, jag har grejer att göra ända fram till julafton. Två dagar kvar av hösterminen 2011. Hur underbart är inte det?
Idag har jag varit en riktig husmor. Bakat pepparkakor och julgodis. Gjorde Leila-julgodis. Det är första gången jag gör något som kommer från Leila. Jag har liksom lite bojkottat henne. Jag gillar inte henne, eller henne är det inget fel på. Men, de som slaviskt följer hennes recept och tips, det är dem jag ogillar. Ni vet sånna där latte-morsor som bor i nybyggda hus med små tomter så man ser när grannen sitter och skiter liksom.
Bild 1: 5 rum villa/radhus på Nebulosavägen 18, tomt 16+19+23, Växjö kommun Östra Lugnet
Ska tilläggas att det genomgående golvet i dessa hus består av ekfanér, köket är högblankt utan några skåphandtag. Går man in till grannen ser det tamejfasen likadant ut. Mattor är ett BIG NO NO! Max en tavla som ska verka exklusiv men är köpt på IKEA, och (givetvis) hänger en likadan hos grannen.
Bild 5: 3 rum villa/radhus på Aniaravägen (Erisvägen) 10, Växjö kommun Östra Lugnet
NEJ jag är verkligen inte bitter på dessa människor som har sådana hus. Jag tycker bara att det är så himla opersonligt.
Kommer jag inte tillbaka innan jul så önskar jag er alla en fröjdefull jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0